.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسئولان، از تنظیم بازار شب عید می گویند

رییس شورای اصناف کشور و رییس امور مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی از تنظیم بازار در روزهای پایانی سال می گویند.


دیگر زمان زیادی تا پایان سال 1389 باقی نمانده است و طبق روال سنوات گذشته در روز های پایانی سال شهروندان برای تامین کالا های مورد نیاز ایام عید خود روانه واحد های صنفی و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا خواهند شد. به دنبال مراجعه شهروندان برای تامین کالا های مورد نیاز خود، افزایش تقاضا در بازار به شکل چشم گیری در پله های صعود گام بر می دارد. همین افزایش یک باره سبب می شود تا بازار شکل دیگری به خود گیرد و شرایط جدیدی را تجربه کند. شرایطی که طیف وسیعی از بازاریان آن را « رونق» تعریف می کنند. در مقابل افزایش تقاضا برای کالا های پر مصرف، مسئولان وزارت بازرگانی نیز سیاست تنظیم بازار در روزهای پایانی سال را با جدیت بیشتری دنبال می کنند تا از این طریق به تقاضای شهروندان پاسخ گفته باشند. اینکه چقدر سیاست های تنظیم بازار طی سال های گذشته موفق عمل کرده است را اگر کنار بگذاریم همیشه شاهد این بوده ایم که مسئولان مرتبط با تنظیم بازار همواره سعی در دفاع از عملکرد خود دارند و با مقایسه نسبی آن با سال های گذشته « تنظیم بازار » در آن سال را به دوره های پیش از آن ارجح می دانند. نمایش هر اقدام تازه در فرآیند تنظیم بازار در روزهای پایانی سال می تواند برگ برنده ای برای مجریان آن به حساب آید.

اول اسفند نقطه آغاز فروش فوق العاده با 15 درصد تخفیف

بر اساس گفته های حسن رادمرد، رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان فروش فوق‌العاده شب عید سال جاری از ابتدای اسفند ماه در واحدهای صنفی تعیین شده در سراسر کشور آغاز خواهد شد. طرح فروش فوق العاده که با طرح نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا دو طرح وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار شب عید به حساب می آید از طرفداران بیشتری نسبت به نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برخوردار است. طرح فروش فوق العاده براساس گفته های رادمرد در بخش های متفاوت نیاز شهروندان برگزار خواهد شد: « فروش فوق‌العاده یکی از برنامه‌های دولت برای تنظیم بازار شب عید است که در تمامی واحدهای مشخص شده در بخش پوشاک، منسوجات، لوازم خانگی، خشکبار، دکوراسیون منزل و سایر کالاهای مورد نیاز مردم، برگزار خواهد شد. »

گفتنی است رادمرد میزان تخفیف فروش فوق العاده را 15 درصد اعلام کرده است که از اول تا پنجم اسفند به تدریج در صنوف مختلف آغاز خواهد شد.

جزییات نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا

در طرح تنظیم بازار روزهای پایانی سال شورای اصناف به عنوان پارلمان صنفی کشور و متولی امور اصناف نقش مهمی را ایفا خواهد کرد که هم باید رضایت واحد های صنفی را کسب کند و هم شهروندان را راضی نگه دارد. بررسی تنظیم بازار در روز های پایانی سال 89 سبب شد تا این بار به سراغ قاسم نوده فراهانی، رییس شورای اصناف کشور برویم تا او در این رابطه توضیح دهد. در حالیکه رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی از اجرای طرح فروش فوق العاده از نخستین روز اسفند خبر داده است فراهانی اعتقاد دارد اثرات این طرح به مراتب بیشتر از اجرای نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا خواهد بود: « به شخصه اعتقاد دارم اثر های مثبت فروش فوق العاده به مراتب بیشتر از عرضه مستقیم کالا است. البته اجرای موفق طرح فروش فوق العاده مستلزم علاقه مندی و آمادگی واحد های صنفی است. اگر این دو موضوع وجود داشته باشد و اتحادیه ها هم نظارت داشته باشند اثرات فروش فوق العاده بیشتر است چرا که دیگر هزینه های جا به جایی پرداخت نخواهد شد. » او در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه اعتقاد به طرح فروش فوق العاده دارید چرا همچنان نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا دایر می شود به این شکل پاسخ داد: « ما برای تنظیم بازار در حال حاضر مجبور هستیم نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا را برگزار کنیم. در اسفند به دلیل اینکه چند روز تا نوروز باقی مانده است تقاضا برای کالا افزایش پیدا خواهد کرد و برای تنظیم بازار این روز ها نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا برگزار می شود. »

رییس شورای اصناف کشور در رابطه با برنامه های شورای اصناف برای تنظیم بازار شب عید اینگونه توضیح داد: « برای فرآیند تنظیم بازار در روزهای پایانی سال، یک سری تدابیری توسط وزارت بازرگانی وشورای اصناف کشور اتخاذ می شود تا بر اساس آن بازار هم به لحاظ موجودی کالا و هم از نظر نظارت بر قیمت ها تحت کنترل باشد. برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و اجرای طرح فروش فوقالعده در روز های پایانی سال سبب می شود تا تنظیم بازار با دقت صورت بگیرد. در روز های پایانی سال جاری نیز این اتفاق افتاده است به طوریکه 400 واحد عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور فعالیت خواهند کرد. »

او در رابطه با جزییات طرح عرضه مستقیم کالا به این شکل اطلاع رسانی کرد: «نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا از 5 تا 25 اسفند در سراسر کشور برگزار خواهد شد اما استان به استان زمان برگزاری آن تفاوت دارد. برای مثال نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در تهران از 10 اسفند تا 21 اسفند برگزار خواهد شد. در مجموع نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا از 5 اسفند آغاز به کار خواهند کرد و در نهایت هم در 25 اسفند به اتمام خواهند رسید. »

رییس شورای اصناف کشور در رباطه با کیفیت کالا های عرضه شده در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا عنوان کرد باید تمامی واحد های حاضر در این نمایشگاه یک کالا که مورد تایید هیات نظارت است را به شکل پلپ شده در مقابل غرفه عرضه کالا قرار دهند تا شهروندان کالای در دست خود را با آن مطابقت دهند: « هر فردی برای حضور در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا تمایل داشته باشد باید نخست کالای خود را به ستاد برگزاری نمایشگاه ارائه دهد. این ستاد برگزاری نمایشگاه در تمامی استان ها مشغول به فعالیت است و کالا هایی که توسط متقاضیان حضور در نمایشگاه ارائه می شود را مورد بررسی قرار می دهد. در این ستاد کارشناسانی حضور دارند که کالا را از لحاظ کیفیت و قیمت کارشناسی مورد مطالعه قرار می دهند و یک نمونه از آن را پلمپ می کنند و در مقابل غرفه قرار می دهند. بر این اساس هر مشتری که می خواهد مراجعه کند می تواند کالای مورد نیاز خود را با نمونه پلپ شده تطبیق دهد. اگر خلاف نمونه پلپ شده کالایی عرضه شود هم بازرسانی وجود دارند که این موضوه رسیدگی خواهند کرد. »

فراهانی به برگزاری طرح فروش فوق العاده در کنار نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا اشاره کرد و گفت: « در کنار نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا فروش فوق العاده هم وجود دارد. در واقع تمامی واحد های صنفی که آمادگی داشته باشند می توانند در خواست خود را مطرح کنند و در طرح فروش فوق العاده نیز شرکت کنند. از این نظر مشکلی وجود ندارد. »

رییس شورای اصناف کشور با مقایسه طرح فروش فوق العاده و عرضه نمایشگاه های مستقیم کالا عنوان کرد ضریب اثر گذاری فروش فوق العاده بیشتر از عرضه نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا است: « فروش فوق العاده اگر در سطح وسیع صورت گیرد و مواردی مانند کیفیت کالا ها و قیمت در آن رعایت شود قطعا رضایت بیشتری را به دنبال خواهد داشت چرا که شهروندان می توانند کالا های مورد نیاز خود را از مجاور منزل خود تهیه کنند و دیگر نیازی به سپری کردن زمان زیادی برای رسیدن به نمایشگاه های عرضه کالا نیست. اما اجرایی شدن این طرح در شرایطی است که اصناف از طریق فروش فوق العاده بتوانند رضایت مردم را جلب کنند. در این صورت ما هم آمادگی کامل داریم تا فروش فوق العاده را جایگزین نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا کنیم. »

برگزاری نمایشگاه مواد غذایی در تهران

25 بهمن نخستین روز آغاز به کار نمایشگاه محصولات غذایی در مصلی تهران است که هدف از برگزاری آن عرضه مواد غذایی و پروتئینی با قیمت‌های مناسب عنوان شده است.

در همین رابطه عباس قبادی، رئیس سازمان بازرگانی استان تهرانبه این شکل توضیح داد: « تمامی محصولات غذایی موجود در در این نمایشگاه براساس قیمت‌های مصوب دولتی عرضه خواهند شد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است. »

بر اساس گزارش شبکه بازرگانی قبادی با اشاره به اینکه به غیر از این نمایشگاه از 10 اسفند ماه نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا نیز در سراسر کشور برگزار می‌شوند، افزود: نمایشگاه مذکور به مدت هفت تا هشت روز در محل اعلام شده دایر خواهد بود. این نمایشگاه با همکاری اصناف با سازمان بازرگانی استان تهران برگزار می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.